Vi arbejder hver dag med rigtig mange forskellige hjemmesider. Og det er klart, at vi lærer en ting eller to ved vores arbejde, som gør, at vi kan rådgive andre, om hvad de bør gøre.

For brugere online kan altså styres (til en vis grad) i en retning, som du ønsker. Og det du kan gøre er ofte generelt for mange hjemmesider. Derfor synes vi, at du skal læse med her, hvis du har en hjemmeside for din virksomhed, hvor du forsøger at få dine besøgende konverteret til kunder.

CTA i starten

Noget af det, som du kan gøre allerede i dag, er at rykke call to action knappen eller opfordringen højere op i teksten.

En fejl, som mange af vores kunder begår, når de først kontakter os, er at have call to action for langt nede i teksten. Og dette er enormt ærgerligt, da mange af dine besøgende faktisk er ret langt i deres beslutning.

Derfor er de faktisk klar til at træffe deres beslutning, hvis du blot spørger dem hurtigere. Det kan du gøre ret nemt ved at sætte knappen højere op.

Det har man for eksempel gjort på denne hjemmeside for skrotbiler. Her har man snedigt valgt at have formularen øverst, så de besøgende med det samme får en chance for at udfylde det, som de er kommet ind på siden efter.

Dette er et trick som vi anbefaler, at du også begynder på – sådan kan du i hvert fald øge konverteringsraten ret hurtigt. Det har vi i hvert fald oplevet meget ofte i de cases, som vi har arbejdet med.

Du kan jo blot teste det og se, om det også gør en forskel for jer!

Kategorier: Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *