Hvis du har en webshop, må det gode råd være, at din side også have en blog, hvor du kan give gode råd til dine læsere. Blogs er oppe i tiden, og er en god og relevant måde, at skabe interesse om de produkter, som du sælger.

Naturligvis giver en blog på din webside, dine kunder anledning til at besøge din webside oftere end de ellers ville gøre, men vigtigst er det, at det giver dig mulighed for at henvise til undersider og jo flere af disse du har, jo flere brugere og dermed potentielle kunder vil du få til netop din webside.

Du kan for eksempel se på, hvad online-lån.dk har gjort. De har en god forside med deres hovedforretning. Derudover har de så oppe i menuen netop deres “Artikler” liggende med uddybende informationer om andre typer af online lån, som deres brugere kan blive klogere på.

Det handler ikke kun om at sælge produkter, det handler også om at sælge idéer.

Det første gode råd skal være, at du ikke spreder dig for meget. Dine blogindlæg skal handle om det, din webshop sælger.

Ligeledes skal dine indlæg give mulighed for at besvare de spørgsmål, som de kunderne til netop dine produkter måtte have.

Det kan være en stor fordel for, hvis du i din blog, laver links til egne produkter. Man kunne forestille sig, at du ville slå på dine produkters bæredygtighed eller miljørigtighed, emner der naturligt er oppe i tiden.

Hvis du har en blog, skal du tage den alvorligt. Der er mange om buddet – nogle mere kendte end andre.

Du skal med korte intervaller lave nye og vedkommende indlæg, gerne på samme ugedag, så dine læsere vænnes til, at indlæggene kommer på et bestemt tidspunkt.

Du kan se vores blog her og se, hvordan vi benytter os af denne taktik for at skabe værdi for vores potentielle kunder og besøgende.

Kategorier: Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *