Med en god online strategi kan du gøre meget for at forbedre mulighederne for din fysiske butik.

I dag kan vi klare det meste via internettet, og det kan derfor virke som, at vi slet ikke behøver at forlade vores hjem. Vi kan købe dagligvarer og tøj, vi kan kommunikere med hinanden, og vi kan blive underholdt på en lang række forskellige måder. Det er både i forhold til TV, streaming af musik og gambling.

Online gaming er for eksempel i dag ansvarlig for over halvdelen af gamblingbranchens indtægter, ifølge Spillemyndigheden. Der er altså ikke længere nogen grund til at forlade sin bolig for at spille casino – og det på trods af, at der er endda er hele byer som Las Vegas og Monte Carlo, der er bygget op omkring fysiske casinoer.

Med de mange muligheder er det nærliggende at spørge sig selv, om det overhovedet vil være muligt for de fysiske butikker at klare sig. Vi kommer her ind, hvad du som fysisk butik skal gøre for at få flere kunder.

Skab sammenhæng mellem online og offline

Når du gerne vil have flere besøgende i din fysiske butik, er det først og fremmest vigtigt, at du arbejder med at skabe sammenhæng mellem din online og din offline tilstedeværelse. Det styrker nemlig dit brand markant, hvis de to hænger sammen.

Faktisk kan du stjæle mange af tricksene til at skabe mere trafik på nettet til også at få flere kunder i din fysiske butik. For eksempel kan du også bruge heatmaps til indretningen af din fysiske butik.

Sørg for at have søgemaskineoptimeret hjemmesiden for din fysiske butik

Der er nogle former for fysiske butikker, hvor vi stadig er nødt til at tage ud i den virkelige verden. Det er for eksempel, når vi gerne vil have klippet håret. Det kan vores mobiltelefon eller computer endnu ikke stå for. Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at have en god søgemaskineoptimering af din fysiske butik. Det gør du for eksempel ved at gøre det tydeligt på din hjemmeside, hvor din butik ligger henne.

Du kan også i højere grad begynde at benytte dig af link building. I det tilfælde får du placeret et link til din hjemmeside på sider, hvor det er sandsynligt, at dine kunder ser det. Det kan være i onlineudgaven af lokalavisen eller på en blog.

Svært at klare sig uden en fysisk butik

Faktisk er der dog også meget, der tyder på, at det er svært for online butikker at klare sig uden en fysisk butik. Amazon er for eksempel begyndt at åbne butikker, herhjemme har Coolshop gjort det, mens Whiteaway har dannet et partnerskab med Skousen.

Det tyder altså på, at det er sværere at være en ”pure player”, der kun er tilstede enten fysisk eller online, frem for at sørge for at skabe synergier mellem de to verdener. Som fysisk butik er det derfor det, som du bør arbejde henimod.

Kategorier: Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *