Alle butikker, såvel fysiske som webbaserede, oplever stor forskel salgstiderne. Nedenfor har vi samlet nogle få råd, der både kan optimere salgstiden og give mere tilfredse kunder. For hvem vil ikke gerne have flere kunder i butikken?

Hurtigt & nemt

Det skal være hurtigt for kunden. Du skal tænke på, at du har meget få sekunder til at fastholde kunden.

Gode tilbud

Lok med rabat eller gratis fragt og frem for alt, gør tydeligt opmærksom på, at man skal handle med dig i stedet for dine konkurrenter

Rabat på tilmelding af nyhedsbrev

Det er et enkelt råd, men det virker altså – stol på os. Dette trick blev anvendt af hesteforhandleren Opa Stables på deres side, der omhandler udestald til heste. Efter 1 måned steg antallet af deres email signups med 20 % og antallet af konverteringer af udestalde steg med 80 %. Så det er altså slet ikke en særlig dum måde at få skabt nogle resultater hurtigt.

Det skal være nemt at handle på din side

Det virker oplagt, men her begår mange fejl. Få klik fra kunden beslutter sig, til købet er en realitet.

Gennemgå din webside med jævne mellemrum

Den skal virke troværdig, men også moderne og så må den for alt i verden ikke have stavefejl, det virker useriøst.

Din webside skal være tillidsvækkende

Forsiden skal indeholde CVR og kontaktinformationer. Du er naturligvis interesseret i et stort salg, men du skal også være interesseret i tilfredse kunder. Tillid er et key-word

Brug et affiliateprogram

Dette giver bloggere mulighed for at omtale din webshop og via links henvise til netop din webside. Bloggerne og du tjener på samarbejdet

Sociale medier

Det er sikkert overflødigt at nævne, men du er nødt til at bruge megen tid på disse.

Ikke fordi dine konkurrenter gør det, men fordi du ikke alene giver merværdi til dig selv, men også til dine kunder

Kategorier: Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *