Hvis du går rundt og overvejer at stifte en webshop, så er det vigtigt at du vælger et rigtigt shopsystem fra start af. Uanset om du er en hardcore programmør eller ingen erfaring med e-handel, så er der bestemte områder, som du altid bør fokusere på, før du vælger en ny shopplatform.

SPONSORERET INDLÆG

1. Platformen skal være SEO venlig

Hvis du vil opnå succes med din webshop, så skal selve søgemaskineoptimeringen spille 100%. Derfor bør du altid vælge et shopsystem der har tænkt SEO ind fra start af.

En af de shopsystemer som har et SEO venligt system er woocommerce webshop platformen. Her har du mulighed for at installere et plugin, hvor du nemt og overskueligt kan tjekke om din sidetitel er for lang eller for kort. Dit kommende shopsystem skal opfylde disse SEO kriterier:

  • Fri adgang til at redigere i alle siders Page titel & Meta description
  • Mobilvenlig
  • Responsiv design
  • Nemt at hastighedsoptimere
  • Fri adgang til at redigere i selve URL’en

LÆS OGSÅ Derfor skal du have fokus på SEO

2. Nem at redigere i

Uanset hvilken type shopsystem du vælger, så skal det være nemt at ændre og redigere i shopsystemets filer. Det er vigtigt at du vælger et shopsystem, der er nemt for en kommende programmør at skulle kode og redigere i. Det kan nemlig være en dyr fornøjelse at vælge et lukket shopsystem, hvor du er meget begrænset.

En god ide er at spørge sig selv: Hvor ser jeg webshoppen om 5 år. Hvis du har planer om at erobre verden med din webshop, så skal du ikke vælge et lukket og simpelt shopsystem som Mono.net.

Hvis du ønsker et shopsystem hvor du vil have fri mulighed for at kunne ændre og designe i alt, så skal du vælge en shopplatform som Prestashop eller Magento. Hvis du vælger en af de to platforme, har du mulighed for at installere en masse fede moduler, der kan løfte din webshop til et højere niveau.

Derudover findes der også en masse dygtige programmører der er specialiseret i Prestashop og Magento.

LÆS OGSÅ Sådan får du flere besøgende til din hjemmeside

3. God support

Én ting du ikke må overse, når der skal vælges shoplatform, er selve supporten. Du skal huske på, at når du driver en webshop, så svarer det til at drive en fysisk butik. Hvis en fysisk butik pludselig oplever problemer med betalingen eller lyset ikke virker mere, så skal det løses med det samme – det samme gælder i en webshop. Hvis shoppen bliver udsat for tekniske problemer, så skal du hurtigt og nemt have adgang til professionel og specialiserede hjælp.

En af de shopplatforme der yder en sublim og god kundeservice er shopplatformen Shopify.

Jeg håber du er blevet lidt klogere på, hvilke områder man skal være opmærksom på, når du skal vælge et ny shopsystem.

Kategorier: Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *